Kwaliteit

Gouden Keurmerk

Organisaties die verpleging, verzorging en/of thuiszorg bieden kunnen, door middel van een externe audit, hun interne kwaliteitsbeleid laten beoordelen door onafhankelijke deskundigen. De verzorging, verpleging en huishoudelijke hulp van Sint Jozefoord is door kwaliteitsauditorganisatie Perspekt, beloond met de hoogste kwalificatie: Het Gouden Prezo-keurmerk.

PREZO kijkt hoe er voor de volgende levensgebieden van de cliënt gezorgd wordt:

  • lichamelijk welbevinden en gezondheid;
  • woon- en leefomgeving;
  • participatie en sociale zelfredzaamheid;
  • mentaal welbevinden.

Zorgkaart Nederland

Sint Jozefoord wordt op Zorgkaart Nederland gemiddeld beoordeeld met een 8,8 (december 2019). 

Waarderingen:

7 oktober 2019: 10

Mijn moeder voelt zich vanaf het eerste uur hier ontzettend thuis. Dat is ook niet verwonderlijk. Als je hier door de gang loopt dat wordt je altijd gegroet. Er is aandacht voor je. Er zitten mensen achter de receptie die de tijd voor je nemen. De sfeer die in dit huis hangt is heerlijk rustig, terwijl er toch heel veel activiteiten zijn. De artsen nemen de tijd voor je. En zo kan ik nog een tijdje doorgaan..

15 juli 2019: 9,5

Sint Jozefoord is een paradijs op aarde, vergeleken met andere verzorgings- en verpleeghuizen. Er is bijna altijd een luisterend oor en aandacht. Afspraken welke worden gemaakt in een persoonlijk plan worden nagekomen. Er wordt heel veel georganiseerd voor de bewoners. Het gebouw ligt in een bosrijke omgeving. Iedereen begroet elkaar, zeer bijzonder. Al je binnenkomt bij de receptie dan voel je de warmte al van alles en iedereen. Diep respect voor iedereen, maar vooral voor verzorgende en verpleging, zij komen regelmatig handen en voeten te kort en krijgen het uiteindelijk toch weer op de rit, naar ieders tevredenheid. Ook zijn de lijntjes heel kort als er iets mocht zijn, dat is ook heel fijn om te ervaren.

11 februari 2019: 8

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met dit verpleeghuis.De bewoners worden met respect benaderd, en liefdevol verzorgd. Ook naar mij als contactpersoon wordt geluisterd, ik wordt betrokken en heb ook het gevoel dat mijn mening er toe doet.Een pluim voor de medewerkers, zowel in de zorg als de medewerkers daar omheen.

17 januari 2019: 10

Onze vader en opa heeft zich nergens zo thuis gevoeld als hier en heeft hier ook zijn rust gevonden. Hij is altijd met veel liefde en vrolijkheid verzorgd. Wij hadden het niet anders gewild.

Cliëntenonderzoek 2019

  • Tevredenheid: 8,4 (augustus 2019) 

Medewerkersonderzoek 

In achtereenvolgens 2015 en 2016 zijn we in een door Intermediair en Effectory gehouden vergelijkend onderzoek onder 240.000 medewerkers verkozen tot de Beste Werkgever van Nederland in de categorie tot 1.000 medewerkers. In 2017, 2018 en 2019 heeft Sint Jozefoord het Keurmerk Beste Werkgever gekregen. De scores in 2019 waren:

  • Bevlogenheid 8,2
  • Betrokkenheid 8,9
  • Tevredenheid 8,2

Klachten

Indien u niet tevreden bent over de hulpverlening bij Sint Jozefoord, dan horen wij dit graag van u. Een klacht is voor ons een kans om onze dienstverlening te verbeteren. Informatie over wij met klachten omgaan, vindt u in onze klachtenbrochure. Daarnaast kunt u de gehele klachtenregeling inzien. 

Privacy

De Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) regelt de bescherming van persoonsgegevens. Binnen zorginstellingen worden persoonsgegevens verwerkt omdat het noodzakelijk is voor het leveren van goede zorg. In de folder over Privacy treft u informatie aan over de AVG en over de wijze waarop Sint Jozefoord met uw persoonsgegevens omgaat. U kunt deze gegevens inzien en, indien zij niet correct zijn, kunt u ze laten corrigeren.

Kwaliteitsverslag

Kwaliteitsverslag 2018