Waardering cliënten

Cliëntervaringen zijn een belangrijke graadmeter voor het meten van de kwaliteit van zorg. We zijn dan ook erg trots op alle mooie cijfers en waarderingen die cliënten ons geven. De ervaringen van cliënten worden jaarlijks op verschillende manieren opgehaald.

Vanuit het Kwaliteitskader Wijkverpleging vindt er voor de cliënten met wijkverpleging jaarlijks een uitvraag volgens de PREM-methode plaats. PREM staat voor Patient Reported Experience Measures. Dit is een vragenlijst die de ervaring en beleving van cliënten over het zorgproces meet. In december 2023 heeft een meting plaatsgevonden. De PREM-vragenlijst is voor het eerst uitgezet via het digitale cliëntportaal Carenzorgt. Het digitaal versturen van de PREM-vragenlijst wordt na 2023 geëvalueerd.

Resultaten cliënttevredenheidsonderzoeken

Zorg thuis

Wijkverpleging: 8,7

Huishoudelijke thuiszorg (HHT): 8,5

Dagbesteding: 8,4

Wonen met zorg

Gemiddeld geven de bewoners van onze woongroepen en hun familie ons een 8,5. Hieronder een overzicht van de gemiddelde cijfers per cluster:

Cluster Kloosterhof (woongroepen Duinzicht, Zonzicht, Torenzicht en Parkzicht/ Duyn en Dael): 8,6

Cluster Boszicht: 8,0

Cluster Zicht op Nuland: 8,4

Zorgkaart Nederland
Cliënten kunnen een beoordeling over de zorg- en dienstverlening van Sint Jozefoord achterlaten op ZorgkaartNederland. Dit is de grote onafhankelijke ervaringssite in de zorg. Sint Jozefoord spant zich in om zoveel mogelijk reviews te verzamelen. Cliënten worden middels flyers, het kwartaalblad De Lantaarn en social media gevraagd om Sint Jozefoord op de website ZorgkaartNederland te waarderen. We zijn erg blij zijn met alle waarderingen en de mooie complimenten. Bij een negatieve waardering proberen we contact te zoeken en het gesprek aan te gaan met degene die de beoordeling heeft geplaatst.





Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nlPatiëntenfederatie NederlandSint Jozefoord is gewaardeerd op ZorgkaartNederland. Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering